Propagovat školní časopis znamená představit časopis veřejnosti a přesvědčit ji o jeho kvalitách. Jak na to?

Propagací můžeme informovat třeba o akci, kterou školní časopis pořádá; přesvědčovat o důležitosti nebo kvalitách časopisu, např. srovnáním svého časopisu s komerčními; nebo se prostě připomínat propagačními akcemi – školní časopis může třeba pořádat různé soutěže. Pro redakce školních časopisů je důležité uvědomit si, co chtějí propagováním sdělit a jak to udělat.

Jak na to jdou redakce zapojené do projektu „Kvalitní školní časopis“?

Jak propagují redaktoři časopisy ve školách?

Propagují časopis také mimo půdu školy?

Objevuje se ve školních časopisech reklama?

Příklady reklam ve školních časopisech

Jsme Hifič

Graficky i výtvarně zajímavě zpracovaná reklama v časopise Janáčkův expres inzeruje obnovení pravidelného vysílání školního rozhlasu během středečních velkých přestávek. Přehlédnout nelze reklamní verše:

„Jsme tu opět s Hifičem,
staňme se pohody ladičem.
Každou středu již podle tradice,
rádio Hifič poslouchám nejvíce.“

2. sídlištní vánoční jarmark

Časopis Raflet inzeruje akci, na kterou zve prostřednictvím barevně vyvedeného inzerátu základní škola. Reklama nabízí všechny potřebné informace a prostřednictvím drobných fotografií také ohlédnutí za uplynulým ročníkem jarmarku.

Bambiriáda 2012

Článek na titulní stránce časopisu Smetanoviny vyzývá k účasti na tradiční akci pořádané Českou radou dětí a mládeže. Namísto titulku je použito oficiální logo akce.

Kvalitní školní časopis

Časopis Školní revue obdržel v uplynulém roce certifikát „Kvalitní školní časopis“. Logotyp certifikátu, který redaktoři umístili na titulní stránku svého časopisu, obsahuje i název našeho sdružení. Děkujeme tímto časopisu za propagování Abecedy o. s.

Loga sponzorů

Školní časopis Béda umístil na druhé stránce pod obsah prosincového čísla loga svých sponzorů. Určitě nebylo snadné je pro spolupráci získat.

Fotbal

Ve článku školního časopisu Čtrnáctka, věnovaném fotbalistům FC Viktoria Plzeň, nalezneme logo tohoto fotbalového klubu, ale také logotyp fotbalové ligy. Protože nelze předpokládat, že by šlo o sponzory časopisu, reklama se zde objevuje mimoděk, jako ilustrační obrázek ke článku.

Logolink

Logolink na spodní části titulní stránky školního časopisu Plánské novinky poukazuje na to, že časopis vychází jako součást projektu podpořeného evropským sociálním fondem.

Zdroje:

  • Janáčkův expres, občasník
  • Raflet, číslo 1, září – říjen 2011
  • Smetanoviny, číslo 6, únor 2012
  • Školní revue, číslo 2, ročník 7
  • Béda, číslo 4, ročník 17
  • Čtrnáctka, číslo 8, 2011
  • Plánské novinky, číslo 1, září 2011

Dalibor Dudek

Zobrazení: 48255

Hodnocení: 2.1 (1887 hlasů)

Související články:

 

16. 3. 2012