Čtenáři se mohou na jednotlivých stránkách školních časopisů snadno ztrácet. Proto mají časopisy své rubriky, v nichž se soustředí texty určitého zaměření. Soutěž Náš časopis mapuje úroveň rubrik ve školních časopisech již od prvního ročníku. Co můžeme doporučit?

Šotkova doporučení ke struktuře školních časopisů

  1. Zkuste napsat úvodník, kde stručně představíte téma časopisu. Úvodník slouží také jako průvodce jednotlivými příspěvky nebo může mít podobu karikatury. Čtenář zde zjistí, jaké je stanovisko časopisu k tématu. Vedle úvodníku vyčleňte prostor pro představení nejdůležitějších příspěvků (rozhovor, reportáž…).

  2. Jednotlivá čísla školních časopisů zkuste tematicky zaměřit.

  3. Rubriky mohou být stálé, občasné i aktuálně zařazené. Předem promyslete jejich pojetí a název. Musíte si odpovědět na otázky: • Na co chce rubrika upozornit? • Co si klade za cíl? • Co patří do této rubriky? Kolem čeho se rubrika bude točit?

  4. Nezapomínejte na tiráž! Zde se čtenář dozví, kdo časopis vydává, případně kdo jej tiskne, ročník, číslo a rok vydání časopisu, jména a funkce redaktorů, kontaktní adresy.

Plný počet bodů v kategorii „Promyšlenost rubrik“ získaly časopisy:

  • Bublanina

  • Druhé patro

  • Gag-Ben

  • Hugo

  • Papjérky

  • Písařík

  • Školní noviny

Článek Kvalitní školní časopisy (viz Doporučené zdroje) nabízí webové adresy vedoucí k těmto časopisům.

Doporučené zdroje:

 

Zuzana Dudková

Zobrazení: 38829

Hodnocení: 2.1 (1918 hlasů)

Související články:

 

1. 6. 2016

 
 
 
 
Vyhledat:
«
0/0
«
Příspěvky do diskuze mohou zasílat pouze přihlášení uživatelé.

Zuzana Dudková

Zobrazení: 38829

Hodnocení: 2.9 (912 hlasů)

 

5. 9. 2012