Marketing napomáhá firmám k získání výhod před ostatními, udržování povědomí o jejich zboží, rozumnému využívání peněz, zvyšování prodeje…Redakce školních časopisů mají před sebou trochu jiné cíle, v určitém smyslu jsou však firmou také. Aby byly firmou úspěšnou, musí se soustředit na své čtenáře, jejich očekávání, přání a potřeby.

Jak dojít do cíle

Cílem školních časopisů jsou spokojení čtenáři. Kroků, které povedou ke zlepšení kvality a propagaci časopisů, je celá řada. Je na každé redakci, jak takové kroky vyhodnotí a jaký plán zvolí. Tvůrci časopisů by se měli především ptát:

A následně se rozhodnout, jak a v jakém pořadí kroků se zabývat vylepšováním.

Plán postupného zlepšení

Plán není nějaká slohová úloha. Cíle totiž samy žádnou cenu nemají - pokud si neřekneme, jak poznáme, že jsou čtenáři spokojení. Cestu k plánu postupného zlepšení nabízí projekt „Náš časopis“.

Je dobré stanovit si konkrétní aktivity (činnost redakce, grafika, titulní stránka, rubriky, zpravodajství, rozhovory, reportáže, komentáře, etika, komiks a obrázky, fotografie, propagace a reklama); pojmenovat, co je důležité, a při vytváření dalších čísel časopisů zapracovat na vylepšení. A nezapomenout si říci, kdo za co konkrétně zodpovídá.

Příklady promyšleného plánování (ukázky z přihlášek do soutěže Náš časopis 2012) naleznete v příloze.

 

Zuzana Dudková

Zobrazení: 44369

Hodnocení: 2.1 (1771 hlasů)

Související články:

 

13. 3. 2012

 
Tyto přílohy jsou přístupné pouze přihlášeným uživatelům. Registrujte se, prosím.
 
Vyhledat:
«
0/0
«
Příspěvky do diskuze mohou zasílat pouze přihlášení uživatelé.

Zuzana Dudková

Zobrazení: 28959

Hodnocení: 2.6 (635 hlasů)

 

12. 3. 2012

 

Pro hlasování je potřeba mít zapnuto cookies