Marketing napomáhá firmám k získání výhod před ostatními, udržování povědomí o jejich zboží, rozumnému využívání peněz, zvyšování prodeje…Redakce školních časopisů mají před sebou trochu jiné cíle, v určitém smyslu jsou však firmou také. Aby byly firmou úspěšnou, musí se soustředit na své čtenáře, jejich očekávání, přání a potřeby.
Jak dojít do cíle
Cílem školních časopisů jsou spokojení čtenáři. Kroků, které povedou ke zlepšení kvality a propagaci časopisů, je celá řada. Je na každé redakci, jak takové kroky vyhodnotí a jaký plán zvolí. Tvůrci časopisů by se měli především ptát:
A následně se rozhodnout, jak a v jakém pořadí kroků se zabývat vylepšováním.
Plán postupného zlepšení
Plán není nějaká slohová úloha. Cíle totiž samy žádnou cenu nemají - pokud si neřekneme, jak poznáme, že jsou čtenáři spokojení. Cestu k plánu postupného zlepšení nabízí projekt „Náš časopis“.
Je dobré stanovit si konkrétní aktivity (činnost redakce, grafika, titulní stránka, rubriky, zpravodajství, rozhovory, reportáže, komentáře, etika, komiks a obrázky, fotografie, propagace a reklama); pojmenovat, co je důležité, a při vytváření dalších čísel časopisů zapracovat na vylepšení. A nezapomenout si říci, kdo za co konkrétně zodpovídá.
Příklady promyšleného plánování (ukázky z přihlášek do soutěže Náš časopis 2012) naleznete v příloze.
Související články:
- Soutěž školních časopisů – Náš časopis 2012
- Náš časopis 2012 – 7. díl - Slogan
- Náš časopis 2012 – 9. díl - Reportáž
13. 3. 2012